خدمات طراحی و اجرای پسیو شبکه
نوشته شده توسط : محمدرضا

به خدمات نصب و راه اندازی زیرساخت یک شبکه، شبکه پسیو گفته می شود. طراحی و راه اندازی شبکه پسیو بسیار مهم است و نیازمند متخصصان در این زمینه است.

برای اجرای یک شبکه ی کامپیوتری باید چهار مرحله ی مشاوره، طراحی، اجرای شبکه اکتیو و اجرای شبکه پسیو گذرانده شود. از عوامل مهم برای راه اندازی شبکه ی کامپیوتری، طراحی و اجرای شبکه پسیو است.ما در این مقاله شما را با طراحی و اجرای شبکه پسیو آشنا می کنیم.

.

شبکه پسیو چیست؟

پسیو شبکهپسیو در لغت به معنای غیر فعال است. شبکه پسیو به خدماتی گفته می شود که هیچگونه سیگنال یا دیتا بر روی شبکه انجام نمی دهد و نیاز به جریان برق و نیرو ندارد. شبکه پسیو ستون فقرات یک شبکه را برای برقراری ارتباطات تشکیل می دهد.در واقع تمامی زیرساخت های شبکه و تجهیزات آن مانند کابل کشی، داکت کشی، آرایش رک و ... را شبکه پسیو می گویند.

در شبکه پسیو طراحی شبکه و زیرساخت آن بسیار مهم است و باید تمام شرایط فیزیکی، امکان سنجی ها و آینده نگری ها در آن صورت بگیرد و مطابق با نیاز مشتری باشد.همچنین باید تلاش کرد تا از ایجاد خطا و اشتباهات جلوگیری شود زیرا در صورت بروز مشکل در شبکه و کابل کشی امکان تغییر در آن وجود ندارد و یا اگر امکان تغییر وجود داشته باشد بسیار پرهزینه است پس دقت و ظرافت در طراحی و اجرا شبکه پسیو بسیار مهم است. 

.

از مهم ترین نکات در زمینه ی راه اندازی یک شبکه، کابل کشی شبکه در مراکز دیتا و ساختمان ها است. زیرا عدم توجه به نکات آن باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در شبکه می شود که هزینه های زیادی را در بر دارد.یک شبکه پر سرعت نیاز به سیستم کابلی با کیفیت دارد.همچنین برای محافظت از کابل ها و سیم ها و زیبایی کار از داکت کشی شبکه استفاده می کنند.داکت یه کانال دارای درب و از جنس پلاستیک است که برای عبور کابل شبکه، تلفن، برق و ... استفاده می شود.

برای نصب و راه اندازی یک شبکه پسیوو داکت کشی به افراد متخصص و حرفه ای گروه فنی و مهندسی آی تک در این زمینه نیاز است تا از اشتباهات جلوگیری کنند و سرعت شبکه را ارتقا بخشند.

..

.

طراحی و اجرای شبکه ی پسیو

پسیو شبکهتوجه به شرایط هر سازمان برای پیاده سازی و طراحی هر شبکه کامپیوتری امری بسیار ضروری است تا زیر ساخت های حاصل از آن به درستی انجام گیرد و دچار اشتباهات نشود.اگر در زیرساخت های حاصل از یک شبکه اشتباهاتی رخ داده شود، شبکه دچار اختلالات و مشکلات زیادی، از جمله هزینه های بالا می شود که جبران آنها کار بسیار سختی است.برای جلوگیری از این مشکلات باید دقت کرد که حتما طراحی شبکه قبل از پیاده سازی آن صورت گیرد.

پس از مراحل مشاوره و طراحی شبکه نوبت به اجرای شبکه می رسد که توسط کارشناسان و بررسی کردن نیازهای سازمان ها بر اساس طرح های داده شده به اجرا گذاشته می شود.

.

.

مراحل انجام طراحی و اجرای پسیو شبکه

در ابتدای کار متخصصان و کارشناسان به بازدید از محل انجام پروژه می روند و اطلاعات لازم برای طراحی پسیو شبکه را جمع آوری می کنند. سپس نقشه شبکه و زیرساخت آن را طراحی می کنند. پس از تایید نقشه توسط کارشناسان، کابل کشی شبکه آغاز می گردد و پس از آن رک ها،سوئیچ ها، روتر ها و تمامی تجهیزاتی که در داخل رک قرار دارد، نصب می شود سپس نوبت به نصب پریز ها، نود ها و ... می رسد و سپس تست سیگنال صورت می گیرد تا از نبودن قطعی در ارتباط کابل ها اطمینان حاصل شود. سایر تجهیزات نظارتی بعد از این مراحل راه اندازی می شود.

.

.

انواع خدمات پسیو شبکه

  • پسیو شبکهایجاد طرح و نقشه شبکه

  • انجام کابل کشی از جمله کابل کشی برق، تلفن و نصب سانترال

  • نصب تمامی تجهیزات جهت کنترل شبکه و زیرساخت آن از جمله نصب دوربین مدار بسته، سیستم های اعلام حریق، نصب رک، پریز ها، کیستون ها، روتر، سوئیچ، اتاق سرور و ...

  • داکت کشی شبکه و ترانکینگ   

 

.

مقالات بیشتر درخصوص طراحی و اجرای پسیو شبکه گروه فنی و مهندسی آی تک اینجا کلیک کنید

 

نصب و راه اندازی دکل مهاری G35 – نصب و راه اندازی دکل مهاری G55 – ریگلاژ دکل مهاری – نصب و راه اندازی – بازدید و سرویس دکل مهاری – اجرای دکل مهاری سراسر ایران – محاسبه فرکانس مناسب جهت ارتباط رادیویی  – لینک وایرلس –  محاسبه برد آنتن وایرلس – ارتباط رادیویی – امکان سنجی لینک وایرلس – طراحی و اجرای پسیو شبکه





:: برچسب‌ها: پسیو شبکه، اجرای پسیو شبکه، خدمات پسیو شبکه، خدمات اکتیو شبکه ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: